lördag, oktober 16

Friday night!

Igår kom äntligen systeryster, söt och go som vanligt. Nu har vi inackorderat henne i Sho's rum och det funkade bra, hoppas jag.

Vi gick till restaurangen "Socialize", för den hade syster läst om på nätet. Jag visste inte ens vad det var, man är verkligen med i matchen.

Väldigt trevliga lokaler och söt personal, men låååång väntetid på allt i stort sett, vilket är okej om man inte är skithungrig som jag var. När maten sedan visar sig vara en ganska stor besvikelse, äter man sig mätt på äppelpaj.

Jag beställde rostade rotfrukter, kantarellsås och kött (entrecote visade det sig att var). Det enda som var riktigt gott var kantarellsåsen. Resten var smaklöst och ganska mediokert.

Vinet vi tog till fördrink (mousserat vitt) var riktigt gott och det röda vinet till maten. Efterrätten, äppelpaj med hemmagjord vaniljglass, var också riktigt bra. Samt kaffedrinkarna + latten.

Jag tror det var två tjejer som tog hand om all servering, dem gjorde nog det bästa dem kunde och höll god min. Jag tycker dock aldrig det är okej att vänta 45 minuter på maten, OM MAN INTE FÅR BRÖD! Eller när dem inte frågar om man vill ha en påfyllning på vinet.
Vi var på /ignore när vi inte hade något på bordet och fick jättemycket service när vi hade något på bordet, vilket var lite hm.

Kommer jag gå tillbaka? Möjligen för atmosfären, dock icke för maten, den var smaklös och tråkig.

Kontentan av det hela: Gå på "Socialize" för fördrinkar eller ett glas vin, icke för matens skull. Jag är absolut inte kräsen när det kommer till mat, men detta var bara inte bra.
Sen tycker jag man kan få en brödbit att tugga på, kostar inte restaurangen mycket alls och hjälper mycket om man ska vänta.

Dock hade "Socialize" rena toaletter vilket är ett stort plus för mig. Hatar allmänna toaletter som det är.

Fina lokaler och riktigt koola stolar, med handtag.

Slut på fördrink, ingen påfyllning =(

Baren!
Romantiskt, med mycket tända ljus, stort plus.

Alkoholfri Mojito, var mycket god.

Söta syster!
Man blir lite less vid lång väntan. Vi började kolla upp klassisk litteratur på internet.

Maten!
Ett mycket gott vin från Washington!!!! Prova det, helt amazing! Kika mer här.


Äppelpajen och den hemmagjorda glassen åkte ner fortare än fortast. I alla fall glassen. Hann inte ens fota hehe.


Frusen! Det var kallt ute.

Vi har snö!

Ledsen för kass kvalitet på bilderna, glömde kameran hemma så blev telefonbilder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar