lördag, oktober 9

Designers! Oh, how I love them!

Jag är fortfarande krasslig, och har nu som grädde på moset nästan tappat rösten också. Känner mig som den där snubbe i reklamen som påpekar att när han är riktigt förkyld är det värre än att föda barn. Det känns som att i vilken sekund som helst så kommer en alien poppa ut ur min hals. Så där som dem gör i "Alien"-filmerna.

Men fast man lider och halsen gör ont, så kan man alltid browsa mode. Två märken som faller mig extremt i smaken just nu, både prismässigt och designmässigt är "See by Chloe" och "Marc by Marc Jacobs".

Dom är väldigt trendiga, håller en hög kvalité och med starkt reducerade prislappar mot för vad designkläder brukar kosta. Båda märkena är ju småsystrar till dem betydligt dyrare huvudmärkena "Chloe" och "Marc Jacobs". Dem bygger också runt en humor som oftast är svårt att hitta i dem svindyra prettomärkena.

På senaste tiden har jag fastnat mycket för "See by Chloe"'s T-shirts och "Marc by Marc Jacobs" roliga accessoarer och snygga väskor. De har en charm och en härlig humor som jag själv gärna blandar in i min outfit. Ja, jag är omogen och gillar roliga detaljer.

Igår var jag två sekunder från att köpa denna T-shirt. Idag är den slutsåld, givetvis. Kostade endast någon hundring på extrem rea.



"See by Chloe" har riktigt roliga T-shirts om ni känner för att investera i en kvalité-tishe som håller lite högre modefaktor. Passar snyggt till både jeans, kjol och leggings.






...och varför jag gillar MbMJ ser ni nedan!







Lyckades dessutom nosa upp en jacka som förtjänar att nämnas. Plagg man kan använda på flera sätt och har multifunktioner är en favorit. Den här jackan är så smart i mitt tycke.

Jacka...
...väst...
...och en trendig pälsväst i ett.
Den kommer från märket "LaROK LUXE", finns i två snygga militärinspirerade färger och kostar 3200 kronor. De hade dock gärna fått skippa kaninpälsen och slänga på fejkpäls för min del, vilket också skulle dra ner priset en smula samtidigt som det skonar skuttisarna.

Slutligen vill jag ge ett litet hedersomnämnande till denna underbara skjorta som jag hade kunnat bo i om den var min.



Från "Blu Moon" för 1500 pix.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar