torsdag, november 18

Why Me and Winter have a hate/love relationship!

Idag satt jag och funderade på vintern, sånt man gör ibland när man inte har alla Indianer i kanoten. Dessutom var termometern nere på -17 idag, vilket gjorde dagens arbetspass något mer intressant.

Jag gillar vintern, framförallt vinterkläderna och snön, dock hatar jag kyla. Det gör även hela min kropp. Så fort det blir vinter verkar min kropp inte vilja vara med längre.

Min hårbotten blir torr som fnöske, min hud slår bakut och mitt välbefinnande i övrigt vill som inte vara på topp. Med tanke på att jag är uppvuxen i Kiruna, borde min kropp lärt sig hantera vintern och kyla, men icke då.

Jag blir helt enkelt väldigt jobbig att hantera på vintern. Jobbig för mig själv. Min hud verkar inte tycka om någon av mina hudvårdsprodukter längre och varje gång jag tvättar håret känns det som jag tvättat det med salpetersyra. Nagelbanden och naglarna i helhet orkar jag inte ens gå in på.

Dessutom att man knappt får se dagsljus denna tiden, gör inte saken bättre. Kanske är det dags att flytta till någon tropisk ö. Eller kanske bara mer söderut.

Till något helt annat. Jag har blivit tillfrågad att agera som bedömare för manusstudenterna på Umeå Universitet. Det låter ju väldigt skojigt måste jag säga och det är absolut något jag ska fundera på om jag har tid till.
Då kommer jag få fyra stycken 15 minuters manus, som studenterna skrivit, och sedan ska jag ge dem feedback. Jag har själv varit i den sitsen, så jag vet hur pirrigt och hemskt det kan vara. Jag tror att jag ska tacka ja faktiskt, mycket intressant att läsa manus, saknar manusbiten en hel del just nu. Vem vet, kanske får jag inspiration att skriva jag också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar