fredag, december 17

Gossipgirl!

HEEEEEEEEEEEEELLLLLLLLLLLG!

Den här helgen kunde inte ha kommit snabbare, och jag är helt ledig. Helger betyder vanligtvis arbete för mig, men inte denna, yay!

Jag ska sova, gejma och gosa. Bara ta det piano, som man säger. Sen borde jag färga mina ögonbryn, klippa till min lugg och kanske göra en ansiktsmask. Sånt är way overdue!

Idag har jag varit och ätit en trevlig jullunch med mina arbetskamrater. Lite snack och mycket god mat. Synd bara att den var så tidigt på morgonen, men så är det inom min bransch.
Jag hatar tidiga mornar, men av någon lustig anledning handlar alla mina jobb om att stiga upp innan man gått och lagt sig. Sömn är för mig betydligt viktigare än pengar. Har jag pengar så jag klarar mig är jag nöjd, men får jag inte sova ut minst en gång i veckan förvandlas jag till ett monster.

Jag ska gå lös med kameran idag. Jag har massa saker jag vill visa er och nu har jag lite tid också, jippie!

Innan jag börjar gejma lite ska jag visa lite smått och gott som inte har något med mig att göra.

Förbered er på massor av bilder. Jag gillar att dammsuga nätet och just nu är påsen full, dags att tömma.

Har ni spelat "Portal"? Har ni inte det, har ni absolut missat något extremt roligt och riktigt bra hjärngympa. Spelet räknas dessutom av många som ett av världens bästa spel.
Dom här söta "biltärningarna" representerar spelets charm och anda. Dessutom är dom mycket snyggare än vanliga tärningar.

Det finns multitools och så finns det multitools. Jag skulle säga att man troligtvis aldrig behöver köpa något verktyg ever again om man har denna version. I denna finns nog både nyckeln till Koreas atombomb och en pincett, allt en tjej behöver med andra ord.


Ma girl! Årets kanske hetaste bild, jag gillar den superskarpt. Fröken Lara Stone är min favvomodell och hon gör mig inte besviken.


Jag skäms inte för det, eftersom jag är jädra kool på många andra plan, men "Keeping up with the Kardashians" har ju en soft spot hos mig. Tydligen ska man, när man är rik och känd, kirra ett familjefoto varje jul. Detta är familjens julfoto år 2010!


Vid första, andra och tredje blicken ser nog detta ut som ett foto, men det är det inte alls! Detta är en målning, så detaljerad och realistisk att det nästan är läskigt. Mer av Denis Peterson hittar ni här.



Nicole Richie har gift sig! Jag bryr mig ganska lite faktiskt, men klänningen var fin och hon var söt. And that's that!

Jag spelar ju Mahjong varje tisdag kväll och har gjort så i snart 10 år. Det är ett väldigt svårt spel som tar år att bemästra.
Om detta var sant, så skulle jag kanske slå till på detta fina Mahjong set från "Gucci", men det är det ju tyvärr inte.






Om någon missat det så är jag lite halvt tokig i sci-fi! Och att min underbara pojke är likadan gör inte saken mindre intensiv, dock gör det honom så mycket sexigare! Smarta, intensivt kunskapstörstande, brainiacs med en IQ högt över medel är ju min svaghet här i livet. Och min kära pojkvän är the crème de la crème av denna skaran.
Om ni är kille/tjej och har samma fetisch som jag, fast åt tjejhållet, kanske ni gillar denna underbara kortlek. The women of Starwars personifierade på spelkort. Kanske den bästa "full house" du någonsin kommer få.
Inser nu i efterhand att texten innan inte hade något med kortleken att göra, men ibland måste man få ge lite cred till dom underbara som står ut med en, dag ut och dag in.




RAWR! Koolaste rummet kommer tapetserat i någon ovanstående tapeter. Pax för Star Trek tapeten!

Alla borde ha denna pepparkvarn på sitt matbord! Jag går så långt som att säga att det är en mänsklig rättighet! Rubik's Cube to the people!

Sen när man ska sova ska man få bygga sin egna nattlampa! Du väljer motivet och bygger det med medföljande piggar. Jag tycker dock motivet på bilden, aka "Pacman", funkar alldeles utmärkt.




Hon är så vacker Anne Hathaway, dessa riktigt snygga och festliga 60-tals inspirerade bilderna är tagna för Vogue, eller nått. Love em!


Need I say more? Den här SKA stå i alla flickors bokhylla.

Alla koola prylar är från den kanske koolaste sidan på nätet, www.thinkgeek.com.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar