fredag, april 1

Old things!

Vet ni vad? Jag har börjat inse att jag verkligen älskar programmet "Antikdeckarna", det är så himla bra helt enkelt.
Två stela kostymnissar, med väldigt älskvärda personligheter som hittar antika fynd i hela Sverige.

Programmet är enligt mig mycket mer personligt och mysigt än till exempel "Antikrundan" och dessutom får man se när sakerna blir sålda på auktion. Inte bara vad den KAN vara värd.
Själv äger jag knappt något som är mer än ett år gammalt, men i min mammas barndomshus (vår stuga som vi kallar den) var det förr proppfullt med roliga föremål. Vi har bland annat en frimärkssamling som är något helt utöver det vanliga.
Min Morbror älskade frimärken och samlade på dem. Han hade frimärken från alla världens hörn. Jag minns att jag var väldigt fascinerad av den när jag var lite, mest för att många frimärken hade så unika former.
Tyvärr gick min Morbror bort i en motorcykelolycka ungefär samtidigt som jag föddes. Men av vad jag fått berättat till mig var han en underbar människa, som hade en stor passion för många saker.

Jag har bestämt mig för min sommarstil och för mig är det faktiskt en "rinse and repeat". För detta är en stil jag alltid avgudat och älskar när jag har den, men av olika anledningar går jag alltid ifrån den, oftast beror det på att den inte passar mitt arbete. Mer om den senare idag.


Pontus och Anders från "Antikdeckarna"...


...och nu för tiden är ju också sockersöta Elsa Billgren med i programmet.

Nu till något helt annat...

När jag bodde hemma hos min syster kollade jag igenom deras gigantiska filmarkiv och råkade ramla på denna framsidan. Detta ska alltså vara en nervpirrande och actionfylld film mer åt thriller hållet, men när man ser framsidan är det nog inte det första man tänker på. Ibland säljer sig vissa filmbolag för billigt.
Min första tanke är highschool-film med diverse sexuella tendenser, a la "summerparty on the beach som spårar ut". Vad säger ni?
"They got the bodies and the looks, and now they also solve drug related crimes".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar