torsdag, juni 2

Stuffs!

Tjohej i stugorna!

Jag har varit ledig idag och som vanligt inte gjort mycket vettigt. Druckit en del kaffe, spelar Starcraft och kikat på nätet.

Sen måste jag återigen ge all cred till Jan Marini's produkter. Min ansiktskräm från märket tog slut för lite mer än en vecka sedan och shit vilken skillnad det är att använda andra märken. Det går inte ens att jämföra. Vill du ha bra och oproblematisk hud, använd Jan Marini, så är det bara.

Annat smått och gott...


Italienska Vouges cover under juni. Dom (med Franca Sozzani i spetsen) har satsat på plus size modeller, allt för att försöka döda size zero idealet, och försöka få stopp på sjukdomen anorexi. Eftersom det startats en hel del sidor som dessutom promotar och förespråkar anorexi jobbar hon aktivt emot detta.
Modellerna heter Tara Lynn, Candice Huffine och Robyn Lawley, och är alla så himla vackra så det är läskigt.




Den 1 juni skulle Marilyn Monroe ha fyllt 85 år och till hennes ära visar därför tidningen "Life" väldigt unika och sällsynta bilder av henne, before she hit it big. A star in the making.
Gillar man bilder, som jag gör, går man gärna in på deras hemsida och kikar igenom deras arkiv. Det finns mycket ovanliga, underhållande och alldeles underbara bilder på både Marilyn och andra stjärnor. Vill ni se stjärnor, klicka här.




Jag läste en sån sjuk sak. Vet ni att klänningarna som Kate Middleton har på sig säljer som smör. Syns hon i en klänning säljs den slut fortare än fortast.
År 2008 var det Mrs. Obamas kläder som skapat hysteri och kraschade klädsiter på nätet. Alla ville ha det hon bar och efter detta har det bara fortsatt.
Nu har vi alltså fått en ny stilikon.
När Kate bar klänning ovan från Reiss ökade trafiken på deras hemsida med 500% och en klänning såldes varje minut. Och trots att klänningen sålde slut riktigt fort, har trafiken på sidan fortsatt hållit en konstant ökning sedan dess med 200%.
Det skadar inte heller att båda dess donnor använder kläder som vanliga dödliga kan ha råd med. Det blandas hej vilt, och snyggt, med designers och stora kedjor som H&M och Zara.

Så vill man öka sin försäljning som kläddesigner ska man alltså skicka en klänning till Fru Middleton, och hålla hårt i en tumme att hon använder den bland fotoblixtarna.



Den här lilla kylskåpsmagneten har skapat en liten hysteri i USA. Den såldes av den populära klädbutiken "Forever 21" och folk fann den både sexistisk och en massa annat. Jag har sett åtskilliga bloggar som slagit ganska hårt på den och dess betydelse.
Mest för att dom vill påpeka att man faktiskt kan se bra ut och vara duktig på matte samtidigt. Ens utseende går inte hand i hand med ens förmåga.
Dom har gått så långt som att jämföra det med att om det stod "I'm to black to get a job" på den skulle den aldrig någonsin säljas eller accepteras.

Personligen skulle jag vilja dela ut en himla massa "chill-pills" för jag tycker dels att den var ganska skojig och dels att jag har såpass förtroende för mänskligheten att jag tror att dom flesta INTE tar det bokstavligt, eller har jag fel?
Att driva med stereotyper är och kommer att förbli ROLIGT! Har vi inte kommit såpass långt att vi vet om att det inte stämmer och just därför kan skratta åt det.

The Importance of Stupidity in Scientific Research!

Star Trek inc...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar