fredag, augusti 12

Smell you later...

Eftersom jag är ganska så trött just nu ska jag bara skriva lite kort om dofter. Designerdofter i all ära, men visst sjutton är det väll skoj att ha en doft som luktar lite annorlunda.

Det finns parfymer som jag brukar kalla för "riktiga parfymer". Märket "Tocca" gör rent ut sagt gudomliga parfymer, som man inte kan mer än älska. Jag köpte min allra första flaska i USA och har sedan bara väntat på att någon butik i Sverige ska ta in dem.

MrsH har hört mina böner och plockat in ett perfekt sortiment, däribland min egna favorit "Stella". Har ni som jag väldigt långt till Mrs H, så har dom också en hemsidan man kan beställa ifrån här .



Korken är i tung metall, med vackra små fåglar och blad graverat.

Snart slut!

En annan doft ifrån samma butik är "Antonias Flowers". När jag bodde i Stockholm brukade jag alltid prova lite på handleden när jag besökte Mrs H, sen njöt jag hela kvällen av den underbara doften. Tydligen var jag mer ekonomisk i mina yngre dagar.
Den luktar inte som den klassiska parfymen du hittar på "Kicks", här snackar vi kvalitetsdoft, som riktiga blommor, inte syntetiska.



Du kommer en lång väg med Eau de Toieltten. Annars brukar jag vara stenhård med att allt jag köper verkligen ska vara parfume.

En annan sida som säljer mycket intressanta dofter är butiken "Cow Parfymeri". Här hittar du dofter du aldrig sett i butik förr, och garanterat dofter du inte kommer att känna på var och varannan donna.

Vad sägs om en doft som heter "Falling in Love", den måste ju lukta helt underbart!


Dump från en av deras många parfymsidor. Jag vill prova dem allihopa. Bara tanken på att lukta som "Summer in the Kitchen" eller "Winter 1972" ger mig ståpäls. Ja, dom dofterna hittar du på Cow som finns här.



Så, hur har jag luktat i sommar? Jo, förutom att använda upp min goda parfym jag vann från eleven.se från GAP, har jag doftat Kenzo Amour och mitt nyförvärv Eternity Summer. Jag waste:ar inte finparfym under sommaren, jobbar ju hela tiden i alla fall.




Mer om min sommar kommer imorgon. Nu blir det lite nattlig sci-fi och sen susselulla.

Ha en god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar