måndag, januari 16

Borta Bra!

Då var man hemma, efter en liten minisemester. Vi har haft det alldeles ypperligt. Bröllopet blev riktigt lyckat, systeryster var så där glittrande vacker och festen var en stor succé.
Nu är Herr och Fru på Karibien-kryssning, något dom nog verkligen behöver efter allt fixande och donande.

Jag måste tyvärr medge att i stort sett alla bilder jag tog blev riktigt dåliga, men turligt nog fanns en fotograf i lokalen som fotade under hela kvällen. När dom bilderna är färdiga, ska jag försöka komma över dem.

Min syster och hennes man hade skapat en otroligt skön atmosfär, med ett Norrlandsrum och ett Orientaliskt Söderhavsrum. Det var disco på övervåningen och undervåningen bestod av härliga mingelrum, samt buffé med diverse godsaker. Baren var fri och champagnen flödade. Folket hade helt enkelt riktigt skoj och allt var i sann anda a la brudparet.

Golven var klädda med konstgräs, ljusslingor och tyger prydde väggarna och överallt var det så där underbart mysigt.

Maten var utsökt och samtidigt rolig och genomtänkt. Chokladfontän och varmkorv med bröd blandades med löjrom och Västerbottensostpaj (kanske världens längsta och knepigaste ord). I baren fick man beställa exakt vad man ville och en riktigt duktig bartender blandade snabbt till goda drinkar.

Nu återstår det bara att gratulera det underbara brudparet. Jag tror aldrig jag träffat två människor som är så gjorda för varandra som dessa två. Tyvärr har jag inga bilder på dom vackra ringarna som paret bytte med varandra, men det ska jag också försöka komma över när jag kan, för dom är riktigt unika och charmiga.

Jag är lite mossig i huvudet så jag ska inte ens försöka skriva något läsbart, utan avslutar med lite bilder av extremt dålig kvalitet.

Preppning i det som skall bli ett kök, men som är under ombyggnad just nu. Spisen är så fin från märket Smeg.

Lampan med små fåglar, kanske sötast EU.

Dessa ljusslingor med små bollar i olika färger hängde överallt. Jag älskar som, så himla söta. Tydligen får man dessutom bestämma färgkombinationen själv när man beställer dem. Vet dock inte var Frun hittat dem, men ska ta reda på det.

Sötaste paketet jag sett. Domherrar i ull och små kvistar.


Alla godsaker som skulle njutas av i chokladfontänen prepas.

När alla gått hem, kunde jag äntligen fota bar-rummet, som ständigt var fyllt med folk.

Lite rester att mumsa på.

Dom Japanska tavlorna var en personlig favorit.

Jag fotade tydligen trappan också, och eftersom det är ett av få foton som faktiskt gick att se får den vara med här.


Pappa sitter slutkörd i soffan och njuter av lugnet. Tavlorna är gjorda av parets vän och är givetvis avbilder av dem.

T var så stilig. Han gjorde en surgubbe-min här, han kommer nog inte gilla att jag lägger upp denna bilden, men jag tycker han var så söt.

Mer "efter festen"-bilder.


Brudparet myser i sin nya Fatboy-saccosäck. Om några timmar bär det iväg till USA. En Fatboy står högt på min egna önskelista, dom är så extremt sköna.


Så här såg jag ut, det blev den röda klänningen ifrån "Emmy". Skorna och allt det andra hann dock inte komma från Topshop. Lite tråkigt när jag betalade 180 kronor extra i frakt för att få paketet extra fort. Nu har det dessutom tagit 7 dagar (exklusive helgdagar) och när man betalade extra skulle man få paketet inom 6 arbetsdagar. Det kan vi med facit i hand konstatera att det inte är värt och framförallt att det inte fungerar.

Vad jag dock kan rekommendera att handla in snabbt (innan dom tar slut) är dessa shorts ifrån H&M för endast 199 kronor.




Dom funkar lika bra på vintern (med tjocka strumpor under) som på sommaren.Sen behöver man ju inte se lika sur ut som mig när man har på sig dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar