fredag, februari 17

The Girl With The Lilac Lips!

Gillar man mode så stöter man förr eller senare på Daphne Guiness och hon är inte en person som försvinner i mängden. Hon har en stil som är helt hennes egna och även om hon influeras av andra och köper kläder skapade av flådiga designers lyckas hon gör en egen vision av designerns arbete.

Jag hittade henne via en visningen jag kikade på via nätet, sedan har jag stött på henne i flera sammanhang. Bland annat nu, när jag är ute efter det perfekta lila läppstiftet.

Inte helt oväntat har hon tillsammans med MAC skapat en kollektion, där varje smink-del är värd att inhandla. Jag har dock fokuserat på läppstiften.




Ni kanske förstår att det är det andra ifrån höger som "tickle my fancy". Det vita är dock skitsnyggt, något man kanske inte tror när man ser det.
Detta läppstift finna att köpa på kicks.se och kostar 210 kronor, om jag inte minns fel. Dumt nog köpte jag en fegare variant, som inte alls visade sig vara lika snyggt (bild kommer senare).

Lila läppar är snyggt på bleka och blonda. Det passar väldigt bra på någon som har kalla färger.

Förutom läppstiftet och hela den baletten, blev jag lite nyfiken på Daphne i övrigt - vem är denna mystiska kvinna? Jag hittade en väldigt trevlig blogg dedikerad helt åt henne. Vill man ha stiltips och någon som verkligen visar att mode är så mycket än bara kläder då ska man ta sig en titt HÄR

Jag lånade några foton så ni kan få en försmak av denna fascinerande och underbara kvinna.






Vill ni ha mer? Titta på dessa vackra filmer med henne. Den första är en tribute-film till Alexander McQueen, otroligt snygg. Den andra en konstfilm som handlar om ett event hon ska till.










Daphne Guinness: Undressed on Nowness.com.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar