måndag, mars 5

Gossip!

Kanske har det undgått er att det var Vasalopp bara för någon dag sedan. Jag zappade förbi den på TV lite då och då.
Det jag inte visste, som jag vet nu, är att Pippa Middleton var en av deltagarna i årets Vasalopp. Jag tror inte hon tog någon främre placering, men givetvis skapade hon lite extra publicitet åt tävlingen.

En person som skapade publicitet åt sig själv och kanske inte av den bra sorten är Erik Smedh (en svensk snubbe i 20 års åldern). Jag vet inte riktigt vad han tänkte med när han springer fram och ger Pippa en puss när hon tagit sig i mål, men det gör han.

Detta skapade ju givetvis skriverier runt om i världen och dom flesta verkar vara eniga, att det var "creepy". Jag lider med Pippa, för när man väl tagit sig i mål efter sju timmar, vill man nog inte att Mr.Okändcreepydude ska springa fram och ge en en puss emot sin vilja.

Erik själv säger i en intervju att det var oskyldigt och traditionsenligt (i Mora) och att han tyckte det var en rolig grej i och med all publicitet runt henne.

Sen kanske pressen runt om i världen överreagerar en smula, det ser ganska oskyldigt ut.

En bild säger mer än tusen ord. Så här är bildbeviset.



Årets, och kanske millenniets, sämsta klädval EVER, står Adrienne Bailon för.

Hon är någon slags kändis i USA, varit med i något Disney-program (det är där dom flesta stjärnorna i USA brukar början) och dejtat en del namnkunniga profiler.

Jag kan för mitt liv inte förstå varför man väljer ett sådant plagg som hon har på sig på ett event i New York. Det finns ingen logik eller ens uns av snygghet i denna...kan man kalla det klänning?


Det är en genomskinlig klänning i nät med vitt fluff framför dom privata delarna...
...och då kan man ju inte ha trosor, för då syns dem...
...men att muffen syns, det gör inget...
...eller rumpan.

Om någon förstår denna klänningen får ni gärna hjälpa mig. För jag får det inte att gå ihop. Kan det vara så att det vita fluffet egentligen är en kjol som ska ligga över det svarta nätet, men att hon inte förstått det? Den hänger ju uppenbarligen ihop med toppen. Ja, jag vet inte, den gör mig förbryllad.



På torsdag är det dags för Marni och H&M's samarbete att göra premiär i butikerna. Redan nu har the famous peeps fått smaka av kollektionen, som vi vanliga dödliga sedan kan köpa. Så här fina är Milla Jovovich och Drew Barrymore i sina favoriter från kollektionen.


Ledsen för den hemska kvaliteten på bilden.
Något bättre bild, men visar inte så mycket av kläderna.


Mary Katrantzou har jag skrivit om förr. Hon skapar så otroligt vackra kläder, men dom kostar så in skogen mycket. Det jag dock försöker få ut av hennes kollektioner (eftersom jag aldrig kommer ha råd med plaggen någonsin) är hennes roliga mixar av mönster och färger. Att helt enkelt dra inspiration och sedan "bygga" plaggen av billigare plagg.

Här är bilder på det absolut senaste ifrån henne, och ni måste medge att det är något unikt över hennes kläder.





Jag får massa roliga idéer av hennes plagg. Får sådan lust att springa på H&M och köpa massa billiga plagg och mixa ihop, med massa mönster och färger. Eller varför inte Myrorna eller andra secondhand-butiker. Mönster på plagg från 60- och 70-talet är ofta väldigt vackra.

Vid det här laget vet ni säkert vem Andrej Pejic är? Om inte kan jag säga att det är en flitigt anlitat transsexuell modell. Nu senaste gick han en visning för Jean Paul Gaultier's senaste kollektioner för kvinnokläder (innan han han gått visningarna för herrkollektionerna).

Han är riktigt snygg som donna måste jag säga.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar