onsdag, augusti 15

Just Keep Walking

Efter några dagars slack ska jag nu äntligen ut och gå igen. Det är en skön känsla när man börjar bli "beroende" av rörelse, ni vet när kroppen känns rastlös när det inte rört på sig. Dock inte att förknippa med ångest för att man ska bli tjock.
Dom senaste gånger jag har gått (går 1 timma innan något av målen mat) har jag känt att min kropp vill springa. Det är ett gott tecken.
Mina nya springskor gav mig dock feta skavsår. Måste ha universums könsliga fötter när det kommer till skavsår.



Igår gjorde jag något jag aldrig gjort förr, förvällde kantareller. Jag fick massor av fina kantareller av L, men hade verkligen ingen aning om hur man hanterar dem. Det var dock betydligt lättare än jag trodde.
Man ska bara borsta av dem, men jag får lite panik av kryp så dom fick genomgå en ordentlig dusch innan pannan. Dessutom ska man skära dem mitt itu innan förvällning - det missa jag också.
Det luktar så mumma när man gör det och nu har jag kantareller till tre såser eller grytor i frysen.

Före.

Så söta.

Efter.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar