måndag, februari 4

Happy Feet - Inte För Fothatare

Nu ska jag berätta hur du kan få awesome fötter, utan varken brutalt filande och frekvent smörjande.

För andra gången ska jag gör mig en "Baby Foot" kur och det är verkligen så in i Norden bra. Förra kuren höll över sex månader. Så du behöver bara göra detta två ynka gånger per år.

Hatar du fötter, som jag vet att många gör, ska du INTE läsa detta inlägg eller kolla på bilderna.

Jag kommer att visa exakt hur det går till och det är inte en vacker syn under tiden kuren "pågår". Man bokstavligen byter ut sin hud på foten och allt det gamla faller av.

OBS! Jag är inte sponsrad på något sätt, utan har köpt produkten själv från Bangerhead (för att man fick fotsalt på köpet och priset är bra) för 215 kronor. Om du blir sugen på att själv prova finns den HÄR.

Steg ett är att köpa ett paket av "Baby Foot" som ser ut så här:


Inuti paketet ligger detta:



Folieförpackningen innehåller:


Två sockor i stora storlekar för att det ska passa alla fötter, stora som små.

Dessa sockor slänger du på fossingarna, medan du kollar en film eller någon annan aktivitet var du inte står så mycket på fötterna. Två timmar ska de sitta på.

Jag trär personligen över vanliga sockor ovanpå för att det ska sitta bättre. Sedan sover jag en hel natt i dem, men detta är INGET jag rekommenderar, men det fungerar för mig.



När du är färdig ser sockorna ut ungefär som dom gjorde innan. Bara betydligt mer kladdigt. Min fot såg ut som att jag legat för länge i badkaret.





Sedan tvättade jag bara av foten och så var det inte mer med det. Mina första tanke var:

Vilken jädra skitprodukt. Det hände ju inte ett skit

Men det var innan jag visste vad som skulle hände de nästkommande dagarna.

Nu börjar förvandlingen!

Nästa gång jag duschar och står och torkar av mig, får jag syn på mina fötter. HOLY COW! All sketen gammal hud bara faller av. Du kan bokstavligen riva bort stora bitar av gammal hud. Det gör varken ont eller är obehagligt på något sätt.

Men nog ser det allt väldigt freaky ut!





Det må vara riktigt äckligt, men fötterna du får efteråt är gudomliga babyfötter, utan minsta tillstymmelse till förhårdningar eller annat tråkigt.
Jag lackade mina tånaglar i en fin kulör och kunde inte sluta titta på mina underbara nya fötter. Det är verkligen en helt otrolig produkt som fungerar riktigt bra på mig.

Även om mina fötter faktiskt var i ganska bra skick innan, blev dom nu tio gånger snyggare, för att vara fötter så klart.

Nu ska jag sluta tortera er med fötter.

Puss!

Psst.
Tänk på att när all gammal hård hud försvinner, försvinner också ett visst skydd för fotsulorna. Därför kan det vara lite obehagligt att ha på sig skor länge dom första dagarna. Fötterna, med sin "nya" hud, blir betydligt mer känsliga. Använd därför så sköna skor du kan och gärna någon typ av funktionssocka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar