söndag, augusti 25

Kärlek Utan Gränser

Jag älskar min katt så brutalt mycket. Han är långt ifrån ett husdjur, han är en familjemedlem som krävt sin plats, både här hemma och i mitt hjärta.

Han är inte katten som ligger i ett hörn och sover. Han ska vara med 24/7 på allt och får han inte vara med blir han förbannad och mjauar tydligt åt oss sitt missnöje.

Fivve sover med oss varje natt. På oss, under oss, mellan oss och bredvid oss. Han älskar att ligga sked med T.

På morgonen kurrar han som en motorbåt. Gärna promenerades runt mitt huvud. Det betyder att han vill ha frukost. Vaknar jag inte av det, nafsar han på mina tår. Det är inte tacksamt, men han har lärt sig att det är väldigt effektivt.

Det finns så mycket med Fivve som är så unikt, men jag ska visa min älskade älskling i bilder istället, så kanske ni får en bild av min lilla ögonsten.

Han älskar solen...

...och sin "hut".

Han hatar när man ska gå hemifrån. Skulle F fått välja skulle ingen av oss jobba. Någonsin.

Sötaste små tassarna. Jag pussar dem dagligdags.

Ligga i famnen när matte läser är så skönt...

Eller på täcket när matte sover...




...men man måste ha kontakt. Han vill gärna känna hud lite då och då så han vet att man är kvar.

Att läsa morgontidningen är inte det lättaste här hemma. Fivve sätter sig ALLTID på tidningen och kräver uppmärksamhet.


När matte tränat...


...måste man få gossa när hon kommer hem.

Ligga JÄTTEnära, när matte kollar TV.


Min alarmklocka Fievel. Vakna matte, jag vill ha mat!


Alla paket som kommer måste inspekteras av konstapel Fievel. Här provliggs husses nya arbetsväska.


Mattes kudde snor han direkt jag lämnar sängen. Tempur går hem även hos katter.

Det sticker alltid ut någon kroppsdel när Fivve ligger i sin "hut".



Hatthyllan och torkstället är favoritplatserna. Ligger man högt upp har man koll på allt.
När jag lämnar sängen på morgonen rullar båda över på min sida och spoonar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar