söndag, september 15

Jeans För Dig Som Tränar

När det kommer till jeans har nog alla haft sitt personliga dilemma. Antingen sitter dom bra i midjan, men blir fel i benen, eller så sitter dom perfekt över höft och lår men lämnar en härlig muffinstopp vid midjan.

Idag görs det dock jeans för de flesta kroppstyperna. Bland annat Levi's har gjort ett tappert försök med Curve-serien. Huruvida dom lyckades eller inte lämnar jag osagt. Själv har jag ett par Demi Curve och har varit ganska nöjd med dem.

Nu ser det ut att gå vägen för COCOBANG Kickstarter. Ett jeansmärke som satsar på jeans för mer atletiska tjejer. Med atletiska menas i detta fall tjejer med muskulösare lår och putig rumpa, men smal midja. En kategori som har det ganska tufft att hitta jeans. För får man dom väl över låren, är dom i 99 fall av 100, alldeles för stora i midjan. Den berömda glipan i svanken är inte rolig alls.

På Kickstarter kan man satsa pengar på projekt man tror på. Man väljer själv hur mycket man vill satsa och ser vad man får för den summan man har satsat. I detta fallet väljer jag givetvis att satsa såpass mycket att jag får ett av de första paren jeans som tillverkas. Jeansen blir "limited edition"-varianter och du kan själv påverka lite hur du vill ha dem, till exempel med broderi på fickan eller utan. Beroende på hur många som satsar pengar och tror på projektet så kommer man också möjligen kunna välja mellan en mörk eller ljus tvätt. Detsamma gäller för modellerna, kommer projektet igång blir det en "slim-fit"-variant med "low-cut"-midja, men fler modeller kan bli tillgängliga beroende på hur mycket pengar dom får in.





Jag hoppas verkligen att dom lyckas och kan börja producera dessa jeans och dessutom hoppas jag att dom passar så bra som jag föreställer mig.

Har du samma jeansproblem som mig, eller känner någon som har det, gå med i deras kickstarter-projekt eller informera andra som kan vilja detta. Jag tror det kan bli riktigt bra.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar