lördag, september 21

Snygga Vinterpjucks

Klackar på vintern i Sverige kan vara lite svårt. Vi har lite för mycket snö och det är många gånger isigt och halt. Att bära klackar en morgon kan vara ett projekt. Man får anstränga sig för att inte drutta på rumpan. Om man inte har väldigt mycket rutin vill säga.

Märket Sorel råder bot på det denna vintern. Deras skor håller alltid riktigt hög kvalitet och är väldigt genomtänkta. Vattentäta är dom också och enligt utsago riktigt sköna dessutom. Det kanske inte är klackar i ordets rätta bemärkelse, men lite höjd får man och kilklack är dessutom så mycket enklare att gå i.

Joan Of Arctic





Jag är riktigt kär i dem och har starka funderingar på att göra ett par av dessa till mina vinterpjucks.

När jag kikade på deras hemsida hittade jag också dessa underbara "stövlar" för regniga och slaskiga dagar. Ett par regnskor som verkligen inte tummar på stilen.

Medina Rain


Tyvärr kan man inte handla på Sorels egna hemsida till Sverige, men många av skobutikerna online som säljer till Sverige (Brandos och Zalando till exempel) handhar märket.

Dom kostar en del, men när det kommer till Sorel så tror jag faktiskt man får vad man betalar för, till skillnad från många andra märken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar