torsdag, augusti 22

In Your Face

Jag har varit ganska dålig på att skriva om hudvård och smink (och allt annat), som ändå är lite av en besatthet för mig. Så jag ska ändra lite på det nu.

För är det något jag verkligen kan något om så är det just det. Jag är inte expert på att sminka mig snyggt, men jag vet vad som är bra och inte. Många års smörjande och sminkande har gjort att jag nästan direkt kan känna om produkten håller vad den lovar eller är full av skitsnack.

För er som har några hundralappar över denna månad kan jag verkligen rekommendera att kika in eleven.se rean.
Jag gjorde det och för 400 kronor tyckte jag att jag fick en helt ok uppsättning av nya produkter att prova. Köper du dessutom fem produkter får du den billigaste gratis. Sådant kan jag ju inte motstå.

Dessutom lyckades jag hitta en helt ny favorit. Det hade inte ens jag kunnat tro.

Från vänster: xfoli8 Daily Buffing Body Mitt 79 kr, Inecto Pure Coconut Dry Shampoo 39 kr, Loft Monaco Cuore BattiCuore Hawaian Coco Gift Set 129 kr.



Vi börjar med handsken.
Minst en gång i veckan tvättar jag mig med skrubbhandskar. De senaste året har jag använt ett par billiga handskar som finns att köpa nästan överallt. Dom ser ut som fingerhandskar, fast "skrubbiga".  Visst blir man ren och allt sådant, men dom håller inte länge och dom är alldeles för hårda. Vi vill inte ta sönder huden, utan hjälpa den.
Den här handsken är mjuk, men har ändå en masserande verkan. Den går utan tvekan att använda vid varje dusch. Dessutom är den såpass mjuk att den borde fungera i ansiktet också.

Fördelen med att tvätta dig med en skrubbhandske är:

*Ökar blodcirkulationen och i mitt fall blir jag piggare.
*Tar bort smuts, olja och odör på ett betydligt mer effektivt sätt.
*Minskar orenheter i porer och kan hjälpa vid acne.
*Huden blir lenare.
*Du får en daglig mild peeling.
*Hjälper vid gropigheter i huden (celluliter).

Löddra in handsken med din duschkräm och tvätta som vanligt. Skölj av handsken och låt den hänga på tork till nästa dusch.

Nästa produkt är torrschampoot.
Eftersom jag har en värdelös hårbotten, kan jag inte använda för starka produkter. Detta torrschampoo har jag hört mycket gott om och dessutom har produkten ett riktigt bra pris (ännu bättre nu under rean).

Det här är en "måste-produkt" om man försöker att inte tvätta håret varje dag, men fortfarande vill att det ska se fräscht ut och dofta gott.
Torrschampoo ger dessutom volym och gör håret mer vänligt att styla. Perfekt för dom dagarna man har bråttom till jobbet och inser att en tvätt tar för lång tid.

Doftar milt av kokos, inte för påtagligt.

Sedan köpte jag ett set med bodylotion och en miniEdT i set.

Det här setet är för kokosälskare. Jag provade doften igår och den luktar lika intensivt idag. En bra kokosdoft i mitt tycke, men som jag sa i posten tidigare älskar jag den doften.

Flaskan med bodylotion var gigantisk. Krämen är lätt brun i färgen och konsistens tjockflytande. Luktar mer som kokosolja än artificiell kokosdoft.

Några av ingredienserna i lotionen är tveksamma bland annat mineralolja och silikon. Jag får se om jag ens kommer att använda den. Dumma mig kikade inte på ingredienserna innan jag köpte. Men den lilla EdT som följde med får vara huvudattraktionen.

EdT:n gillade jag dock. En ren lite mer mogen kokosdoft som går hem hos mig. Inga konstigheter.

Min nya favoritprodukt är detta lilla kap.

Madara Organic Skincare Purifying Foam 137 kr.


Det enda jag kan säga är KÖP! Underbart lödder som tar bort allt smink och smuts från ansiktet. Jag behövde inte ens gnugga extra för att få bort mascaran ordentligt runt ögonen, som jag alltid annars måste.
Lämnar huden mjuk och skön. Den känns väldigt mild, men ändå effektiv.
Ett extra plus för att den är ekologisk givetvis.

Jag har just nu en infektion under ena ögat och detta lilla skum kändes inte ens när jag tvättade det området. Ingen sveda, inget uttorkande. Den passar perfekt för min känsliga hud.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar